Reagovat

Kdyz to nechce, tak to nechce.

Koledovala si o to

Mýtus 1

Za znásilnění může vždy ten, kdo znásilnil. Bohužel bývá svalována část viny na znásilněné. Vyčítáno jim bývá, že byly vyzývavě oblečené, chovaly se koketně, byly opilé, byly na špatném místě. Znásilněné ženy kvůli tomu často nemají odvahu nahlásit čin na policii či o něm hovořit. Ve skutečnosti se však většina znásilnění odehrává mezi lidmi, kteří se znají. Pachatelé znásilnění často dopředu plánují a oběť bývá vybírána podle jiných kriterií, než je oblečení či chování. Znásilněné bývají ženy různě staré, bohaté i chudé, bez ohledu na to, jestli se chovají velmi zdrženlivě nebo naopak.

Tady se to neděje

Mýtus 2

Sexuální násilí se neděje jenom na okraji společnosti, ale kdekoliv. Příčinou jsou lidi a lidi jsou všude. Děje se to bez ohledu na vzhled, věk, vzdělání, příjmy, národnost, víru. Když převládá pocit, že znásilnění je věc, která se děje v nějakém jiném vesmíru, ženy mají obavu se vůbec někomu svěřit nebo jít na policii, prostě proto, že jim nikdo neuvěří.

Jak se mu jednou postaví, nenadělá nic

Mýtus 3

Říká se, že ti, kteří někoho znásilnili, si prostě nemohli pomoci. Ovládl je sexuální chtíč a nešlo to zastavit. Museli prostě někoho osouložit! Ve skutečnosti však jde o projev moci, snahu oběť pokořit a ponížit. Nejde o sexuální pud. Násilník si chce vzít to, co chce, právě proti vůli ženy. Sexuální touha nikdy není tak silná, aby se muž nemohl ovládnout a musel jít někoho znásilnit. Většina znásilnění bývá dopředu promyšlena a naplánovaná.

Šla sama nocí tmou a přepadl ji úchyl

Mýtus 4

Z médií se dozvídáme o brutálních napadeních na odlehlých místech. Stávají se kolem půlnoci, tak, že si na oběť počíhá úchyl. Reálně se obdobně znásilnění odehraje jen v desetině případů. Zbylých 90 % je spácháno na první pohled sympatickými kluky, muži. Ti jsou přáteli, kolegy, bývalými partnery, sousedy nebo třeba příbuznými znásilněné. V polovině případů ženu znásilní manžel či partner. Znásilnění obvykle probíhá na místě, které oběť zná, často doma, často v denních hodinách. Násilník si čin obvykle dopředu promyslí a naplánuje.

Každé druhé nahlášené znásilnění je falešné

Mýtus 5

Existuje představa, že ženy si velmi často znásilnění vymýšlí. Problému falešných nahlášení je však věnováno příliš mnoho pozornosti na úkor toho, že většina znásilnění není na policii hlášena vůbec. Představy o falešných ohlášeních znásilnění jsou zkreslené, protože i odborná veřejnost podléhá mýtům, které zde popisujeme. Některé případy pak mylně vyhodnocuje jako vymyšlené. Běžná míra křivých obvinění je okolo 3 %, u znásilnění 6 %.

Když nebrečíš, tak to asi nebyla taková hrůza

Mýtus 6

Ve filmech, novinách a vůbec v médiích jsou vyobrazovány znásilněné ženy vždy stejně - jsou zničené, pláčou. Pokud žena tomuto obrazu neodpovídá, chová se jinak než se očekává - třeba proto, že nepláče, ale je jenom smutná nebo hrozně naštvaná, případně třeba úplně apatická, možná se potká s nedůvěrou. Opravdu se jí stalo to, co říká, když nereaguje tak, jako to dělají správné oběti ve filmech?

Když ženy říkají ne, myslí ano

Mýtus 7

Muži často předpokládají, že pokud ženy říkají ne, říkají to proto, aby nebyly považovány za promiskuitní či snadno dostupné. Že to říkají proto, že se to od nich očekává, že se chtějí nechat přesvědčovat. Že ne je počáteční fází vyjednávání o sexu. O sexu se ale nevyjednává! Důrazné ne znamená ne a nikdo nemá právo pokoušet se za nastavené mantinely jít.

76
komentářů

SEX BEZ SOUHLASU NENÍ SEX,
ALE ZNÁSILNĚNÍ
NEBO NE ?

Co si o tom myslíš ty ? Zajímá nás tvůj názor.

Vloženo dnes

By dealing together, two of you can address problems of self-esteem and mutual trust. Thus, if your muscles inside penile area are relaxed, more blood will enter the penis and an erection will occur.

Achulnenny
02.07.2017

Tak na tohle jdou prachy z našich daní. Neziskové organizace jsou mor, házení perel sviním.

burn in hell
19.06.2017

Díky za to, co děláte. Nemyslím si sice, že se změní vnímání zabedněné části společnosti, která má znásilnění za hrozně vtipné téma, ale přesto vám fandím. Je potřeba otevírat témata jako znásilnění ve vztahu. Že s někým chodím totiž neznamená, že má na mé tělo jakékoli právo. Kdybych si to uvědomovala dřív, nemusela jsem teď čelit takovému traumatu. Přeji hodně štěstí a držím Vám palce.

Manon
06.06.2017

Takže se obleču jako kominík, na ulici mě někdo zastaví, že chce vyčistit komín, a protože kominík nejsem, tak mu nepomůžu to je jasný! Ten člověk vás bude mít minimálně za idiota a to přesně děláte touhle kampaní z ženských. Chudáci normální chytrý holky. Co dodat, další megas****a z našich daní.

Chlapec
04.06.2017

Každá ženská to chce

Izak
04.06.2017

Musím říci, že se jedná o velmi ožehavé a palčivé téma, jež však v ČR není zdaleka tak probírané, ani mu není věnována taková pozornost. Jsem ráda, že existuje toto hnutí a vůbec tato stránka, jež na tuto tématiku poukazuje. Moc se mi líbí nejen vizualizace Vašich stránek, ale i její obsah. Kéž by těch, co se snaží aspoň minimálně na tento problém poukazovat, bylo více a více. Nemůžeme si do nekonečna zavírat oči před tím, že jsou ženy znásilňované, nebo tuto skutečnost bagatelizovat, ba dokonce odmítat.

Danka, Natálie
31.05.2017

Díky za tuhle iniciativu! Určitě je co zlepšovat (jak už psali jiní, znásilněnej může bejt i chlap a není správný o takovejch případech mlčet), ale je super, že jste tohle téma takhle razantně nakously. Asi každej odsoudí znásilnění typu "úchyl v parku" (byť leckdo si, bohužel, neodpustí omezený plky o "spoluvině" napadený...), ale mezi tím a normálním, zdravým sexem pořád trčí široká šedá zóna, o který je potřeba MLUVIT. Jak je ostatně vidět na některejch komentářích, kde chlapi kopou kolem sebe, protože je jim nepříjemný, co se tady dozvídaj... Když se děcka poprvé učí o sexu, měly by se zároveň dozvědět i o zásadním významu souhlasu. A vůbec nejde jenom o to "učit kluky neznásilňovat" (ikdyž to je samozřejmě hrozně důležitý). Vždyť kolik sexuálních situací je tak nějak na hraně? Stačí nedostatečná komunikace a týpek může ublížit milovaný slečně v podstatě jenom z nevědomosti, nechtěně. A to je přece hrozně smutný. Učme kluky, jak se takovejm věcem vyhnout. Učme je, že na jejich vlastním souhlasu záleží stejně jako na tom holčičím. Zároveň učme holky nebát se jasně vyjádřit souhlas nebo nesouhlas a taky to, že "když to nechce, tak to nechce" platí i o chlapech, bez diskuze. Sama jsem byla v "hraniční" situaci - a i když svůj konkrétní zážitek za znásilnění nepovažuju, tak na něj vzpomínám dost nerada a doufám, že mladší generace budou líp poučený, jak takovejm situacím předejít. Třeba i díky osvětě, kterou tady rozjíždíte vy dvě. Ještě jednou díky :)

K.
26.05.2017

Ja toužím býti znásilněn, takže raději příště udělejte stránku třeba, kde přijít k znásilnění ať to je jasnější než tenhle pokus ovlivňování mozků.

Uprchlický nadšenec Merkellover
26.05.2017

Kravina

anonymní
23.05.2017

Kolik jste na tuhle blbost vysáli ze veřejných peněz?

s
09.05.2017

Projekt se mi nelíbí, protože neobsahuje ani náznak řešení. Pouze jakýsi cíl a barvitě a obsáhle vylíčený problém. Copak je toho kolem nás málo? Každý jen různě na něco "poukazuje", ale tím to končí. Ať si to řeší někdo jiný. Ale kdo? I zde se autoři od nějakého nástinu řešení jasně distancují. Tento přístup je pochopitelný, ale laciný, zbabělý a bohužel i směšný: cituji "Nechceme říkat dívkám a ženám, co mají dělat, aby je nikdo neznásilnil. Chceme se o znásilnění bavit s těmi, kteří ho skutečně můžou zastavit - s muži a kluky." Tak s muži a kluky se chcete jen bavit a ženám nechcete radit? No tím se toho změní! O co vám vlastně jde? Dost mi to připomíná kvanta různých tv programů, které různě "poukazují" na všechny možné druhy ohrožení páchaných člověkem na přírodě, ale odvysíláním a vyplacením honoráře autorovi to končí, dál už po nich ani pes neštěkne. Vkrádá se podezření, zda to tak není proto, že skutečného cíle - finančního profitu - bylo dosaženo. Vás z touhy po finančním profitu nepodezřívám, ale pracovní metoda je podobně mdlá. Každý se bojí píchnout do vosího hnízda. Ale zkuste trochu vybočit a být i konstruktivní. Hodně zdaru a odvahu!

Kristla
23.04.2017

Boření mýtů je opravdu důležité. Díky za to! Ať se daří...

Petra
20.04.2017

Z webu by člověk usoudil, že znásilnění se týka jen žen. Fakta nejsou zdrojovaná. Forma dalekosáhle předčila obsah...

Ondra
16.04.2017

Zajímalo by mě financování tohoto projektu, pokud si to dámy platí ze svého, je to úplně v pořádku, pluralita názorů je zdravá. Pokud je tento tendenční projekt financovaný daňovými poplatníky, tak je to úplně špatně.

Jarda
11.04.2017

Naprosto souhlasim s Petrem K. UČIT ÚTOČNÍKY NEÚTOČIT JE NEEFEKTIVNÍ Což ale neznamená, že tato stránka je zbytecna.

Dofftusil
01.04.2017

nemelo se to stavat

anonymní
29.03.2017

Co takhle zveřejnit někde viditelně zdroje, ze kterých tyto podivné statistiky čerpáte?

Karolína
23.03.2017

Když žena bez partnera souhlasí s pozváním muže na rande, procházku ,večeři ,výlet pak jednoznačně dává signál ,že sex je možný a někdy i žádaný ..Pokud žena ví , že sex nechce , není nic jednoduššího než pozvání odmítnout a "nebezpečí sexu" anulovat tj. snížit možnost znásilnění na nulu

anonymní
16.03.2017

Zdravím. Moc se mi tato kampaň líbí. Určitě je potřeba si vzájemně pomáhat a klidně se i vypovídat ze situace, která se někomu přihodila. V dnešní době je těžké o tom mluvit a jelikož existuje spousta mýtů atd, oběť si to raději nechá pro sebe. Na sociální síti Facebook (která je známá asi nám všem) jsem narazila na stránku, která se snaží o podobný kontext jako Vy a snaží se vytvořit jakousi komunitu lidí, kteří v tomto budou při sobě. Nechci zde dělat nějakou reklamu, ale dle mého názoru je opravdu potřeba vědět, kam se obrátit a případně získávat nové a nové informace. Kdyby jste se někdo tedy chtěl podívat, stačí tam zadat: Znásilnění - a co dál? Můžete to omrknout, třeba se to někomu z Vás bude líbit a třeba i Vy podpoříte tento rozvoj. Jinak ještě jednou: skvělá práce a jedině plus za tohle všechno! :)

anonymní
13.03.2017

NE znamená NE. Nechápu silného, sebevědomého muže, který potřebuje svou vůli někomu vnucovat. Opravdu takový super chlap nedokáže sbalit ženu, která s ním sex prostě bude chtít? A mimochodem, pokud se muži, kteří se nazývají "silnějším pohlavím" nedokáží ovládat a potřebují si vymyslet, kterak to dotyčná děsně chtěla..... Čím se pak takoví liší od jistých příchozích z exotických zemí, kteří nejsou schopni zvládnout své základní půdy, vidi-li ženu nezahalenou? Řekla bych, že všichni tady se považují za kultivované lidi a přece se zde ozývají jakési "výjimky" a vysvětlení, kde všude se vlastně o znásilnění ani nejednalo, každá druhá si to vymyslela (jak jinak, že. Už proto, že předpokládala, jak empatický se k ní během vyšetřování budou všichni ti s lulankem chovat...). Co na to říct? Něco jako... "Doufejme, že jednou takoví nebudou své dceři muset vysvětlovat, že se měla zahalovat a chovat cudně?" Anebo jim popřát, aby se jim dostalo luxusního zážitku vlastního ponížen že znásilnění? Třeba nezvládne své choutky ta protivná sousedka odvedle a zatáhne vás někde do sklepa..... Anebo si laskavě všichni vzpomenou na Marceluse z Pulp Fiction!!!!!!

Martina Nov.
08.03.2017

Pokud by chtěl jen ponížit,jsou jiné způsoby než znásilnění.Je nesmysl že nejde o sex.

anonymní
07.03.2017

Skvělé, jednoduché, ilustrační. Díky moc za práci, která je nesmírně potřebná, jak je vidět i z některých komentářů. Jen tak na okraj: ženské tělo není věc, která by se měla chránit jako auto, nebo cokoli, co se dá ukrást. A přijde mi trochu bizardní, že je to potřeba vysvětlovat. Co kdybychom brali znásilnění stejně, jako třeba pobodání? Koneckonců se jedná o násilné vniknutí. Ještě pořád by se ozývaly stejné mýty? Budeme taky hledat sto způsobů, jak omluvit někoho, kdo vrazí někomu kudlu do břicha?

Hanka
06.03.2017

Zločinům se dá předcházet minimalizací rizik. Když mi potřetí zloději vymlátili okýnko u auta tak mi vyšetřující policista přímo řekl "a co čekáte když parkujete oktávku s navigací na sídlišti před barákem". Stejně tak když půjdu ve tři ráno na Václavák a někdo mě tam okrade, můžu si za to hlavně sám a pokud tam už musím jít tak samozřejmě se zvýšenou opatrností a pepřákem v ruce. Pro posouzení zločinu je zásadní (ačkoliv by být nemělo) jak moc se obět snažila zločinu předejít. Tudíž pokud se žena prochází ve tři ráno temnými uličkami tak šanci svého napadení zvyšuje, stejně jako já zvyšuju šanci že mě někdo napadne když budu mávat v baru naditou peněženkou a pak se v noci vydám domů mimo hlavní rušné ulice. Učit útočníky neútočit je stejně neefektivní jako spoléhat se, že moji obranu vyřeší policie. Úročníka to nezastaví a policie v době útoku na místě nebude. Naopak naučit potencielní oběti se bránit je přesně to co sníží chuť útočníků. Ostatně je to krásně vidět na příkladech ze světa když šla osvěta metodou udělat oběť silnější místo tady proklamoveného udělat pachatele slabším.

Petr K.
04.03.2017

To "Nebo ne?" na konci videa vlastně celé to sdělení vyvrací. Ve výsledku to působí tak, že sex bez souhlasu vlastně není znásilnění.

Petr
03.03.2017

Ona to chce.

Chlípník
26.02.2017

Tohle je úplně výborná kampaň, diky za ni! Jste dobří!

Marek
25.02.2017

Vina by měla být vždy určena podle objektivních důkazů to co si myslíme o domnělé oběti nebo domnělém pachateli, ať už ji věříme nebo ne nesmí hrát žádnou roli, zato presumpce viny je vždy nakonec cestou do pekla.

anonymní
25.02.2017

ty obrazky sou vytvirem jake tridy v materske skolky? pripada mi to ze na tak zavazne tema je to poněkud nevkusne debilni

Nasranejsanta
25.02.2017

kokotina

anonymní
22.02.2017

Filip T. je velmi vzdělaný a citlivý člověk. Myslím, že tenhle typ nenásilného znásilnění a neschopnost komunikace mezi partnery je, podle mě, mezi lidmi velmi rozšířený jev.

Jana
16.02.2017

dat klopt! Maar ik dacht dat je er nog iets anders doorheen moet mengen?!O ja mensen we zijn mawred/mazher vergeten althans ik kreeg het op een doek en dan strak op mijn hoofd koelde goed af zo bij 40 graden koorts.Prachtig Sal het is je weer gelukt;-)Allah y3awnekMa3a Salama (kom een keer gezellig naar Amf2esoort&#8r30;.)

Kameryn
15.02.2017

souhlasím - možná by bylo potřeba stránku udělat "unisex", protože znásilnění/domácí násilí/sexuální obtěžování je problém jak mužů, tak žen. podle statistik je sice více znásilněných žen, ale to neznamená, že bychom měli opakovat chybu a znásilnění mužů opomínat a nehovořit o něm. dalším problémem je to, že tímhle stylem se fakt z každého muže dělá potencionální násilník a z každé ženy oběť. takhle nikdo nebude chtít spolupracovat :-) jinak projektu fandím a jsem ráda, že něco takového v Česku vzniklo. díky!

anonymní
29.01.2017

Je to pravda

anonymní
26.01.2017

kdys to chces

anonymní
25.01.2017

Kapitolka Mýtus č. 3 končí větou: "Většina znásilnění bývá dopředu promyšlena a naplánovaná." To mi zní víc ideologicky - aby se to hodilo do konceptu - než statisticky. Máte k této informaci nějaký zdroj? Ani ve vašem propagačním spotu totiž to "znásilnění" mezi partnery pravděpodobně není naplánované dopředu. Myslím, že znásilnění se naopak velmi často odehraje v důsledku okamžitých sexuálních podnětů a reakcí, a po selhání verbální či tělesné komunikace mezi dvěma bytostmi, které třeba o jiných věcech než o sexu mezi sebou komunikují bez problémů. Teď nemám na mysli jasné případy znásilnění jako zločinu, se záměrem ublížit druhému člověku, ponížit ho (ji), zranit, prosadit svou moc na jeho (její) úkor, vzít mu (jí) důstojnost a odkopnout nebo odstranit ho (ji) z cesty. Myslím tím právě ty nejednoznačné případy jako ve vašem spotu - ty, o nichž jeden má jasno, druhý nerozumí řeči pocitů a třetí cítí jen neporozumění a bolest. Tyto dva "druhy" znásilnění jsou si podle mne na hony vzdáleny - jako dva cizí vesmíry. Takže si myslím, že mezi "nenásilnickými" znásilněními je jich mnoho nepřipravováno a neplánováno. Asi tak, jako si často ani jeden ze dvou lidí, kteří se spolu v noci octnou v posteli, nic takového ještě ten večer neplánoval. Jenže u znásilnění si to jeden z nich neplánuje ani v tom okamžiku. Svět přece není jen dopravní hřiště, kde se všichni pohybují po vymezených drahách a řídí se stejnými pravidly. Svět je bludiště, kde všichni hledáme své cesty a naše zájmy se přitom střetávají se zájmy druhých, anebo se s nimi v ideálním případě spojují. A tohle sociální bludiště je navíc komplikováno různými eticko-morálními kódy zděděnými po náboženstvích či ideologiích, takže není jednoduché se v něm vyznat. Často také pachatelem znásilnění není žádný "násilník", ale jen muž (občas určitě i žena), který z různých důvodů neví, kde je ta hranice, kterou vůči druhému člověku nesmí překročit. O této hranici a způsobech jejího nastavování by se mělo mluvit a předpokládám, že i k tomu bude sloužit i váš projekt. Zdá se mi, že zde není zmíněn ještě jeden aspekt fenoménu znásilnění, který je vlastně sám o sobě hodně široký: a tím je způsob sexu, praktiky, technika, způsob zacházení s tělem při sexu. I když totiž obecně partner souhlasí se sexem, může mu mu zásadně vadit "způsob provedení", nebo jak bych to řekl, který prosazuje druhý partner tam by také mělo platit Když to nechce, tak to nechce, anebo spíš: Když to nechce, nezbývá mi, než s ní(m) o tom komunikovat verbálně (protože non-verbální komunikace vždycky znamená tenký led, zvláště, když ji nezvládáme). Mám pocit, že jsou případy, kdy právě nedostatečně vykomunikovaný "způsob sexu" hraje roli v následném hodnocení události buď jako dobrovolného sexu nebo jako znásilnění.

Filip T.
22.01.2017

Ahoj, Zajímalo by mě, jestli chlap, když se o něm ženské baví, prohlížejí si ho a evidentně myslí na to, jaké by to s ním bylo, jestli má začít hysterčit, že jsou to sexistické kurvy. Dokonce se stane, že je chlap utahanej z práce a ženská to po něm chce. Když jí nepovalí, pravděpodobně bude naštvaná a bude mu to vyčítat. Když se podvolí, znásilnila ho, protože na něj vyvíjela psychický nátlak, nebo se takové věci mohou stávat jen ženám? Je obtěžování, když ženská chlapovi kouká na zadek? Co když mu rovnou řekne, že by stál za hřích? Fakt se i stává, že ženská chlapa opije a on, i když se mu nechce z nejrůznějších důvodů, skončí s ní v posteli. Opět znásilnění? Takové věci se fakt stávají často. Proč nejsou neziskovky, které vysvětlují ženám, jak zacházet s muži? Jeden můj dobrý známý má osypky, když si vzpomene jak a kde kolikrát skončil. Mám traumata? Jsou ženy bestiální lovkyně, před kterými by měli být muži na pozoru, nebo jste prostě dvě pochvy, které dojí státní kasu, protože se neuživíte normální prací a studovaly jste školu na hovno?

Aleš
19.01.2017

Dobrý den Aničko, děkujeme za Vaši důvěru, se kterou se obracíte na naše stránky. To, co popisujete, se Vám dít nesmí a chci Vás moc podpořit v tom, abyste se nevzdávala a řešila Vaši situaci. Máte právo na to, abyste se Vy i Vaše dcera cítily v bezpečí. Napadá mne, že existují různé azylové domy, kam se můžete obrátit a zeptat, jaké možnosti nabízí. Zároveň mě napadá, že můžete kontaktovat Bílý kruh bezpečí, což je instituce, která je tu právě pro Vás. Pomáhá lidem, které jsou ohrožení domácím násilím a dalšími formami trestných činů. V případě Vašeho zájmu koukněte na jejich webové stránky: www.bkb.cz Též můžete zavolat na jejich bezplatnou linku 116 006 a o všem se anonymně poradit. Přeji mnoho sil a odvahy k řešení Vaší situace.

Konsent
19.01.2017

Dobrý den sem obětí domácího na síly poprosila sem potají svoji sestru aby mi pomohla odejit s moji 8 měsíční dcerkou někam kde nás nenajde je to agresivní a šílený cvok který se nebojí jít pres buhvi co sestra se mi snaží pomoct tak ze se zbalime odejdeme a něco si najdeme ale strašně se bojit protože mi je furt udělováno to ze s malou neodejdu chci odejit když bude v práci porad me jen ponižuje zhazuje a Tyra jak prichicky taj fyzicky hlavně se bojit zenic sama nezvládnutí jsem strašně litostivi člověk takže se bojím ze nezvládnutí ani utéct protože si furt říkám co bude dělat on az přijde z prace a byt bude prázdný ale na to se nemůžu ohlkizet prostě se chci zepotat zda je to dobrý nápad nebo zda by jste měli lepší uvítán vše hlavně at už sním žít nemusim dekuju

Anicka
04.01.2017

Ven ju gona scent, obuje brouset.

Crampons
04.01.2017

Děláte výbornou práci. Hezký web. Hlavně mýtus 1) je dle mého ve společnosti nebezpečný. Žijeme v demokracii, každý ať se chová jak chce, nosí co chce, chodí kam chce, hlavně když neomezuje druhé. Mýtus 3) souhlas. Kdo se neumí ovládat, patří na psychiatrii, nebo líp do basy. Společnost vytváří zákony právě před jedinci, ktečí svým chováním ostatní omezují... A nehlášení znásilnění: možná taky obava z toho jak se k poškozeným budou chovat naši placení státní zaměstnanci??

Libor
13.12.2016

Žena často ani na policii nejde, protože se bojí, že by jí nikdo nevěřil a stydí se, že se jí to vůbec stalo, i když za to nemůže..

Dominika
08.12.2016

Znásilnění je velice zavážná problematika dnešní doby. Bohužel většinová společnost má o znásilnění své předsudky... Je to velmi smutné, že nás může napadnout i někdo, do koho bychom to neřekly a pak by nám to nikdo nevěřil. Děje se to bohužel po celém světě i ve vyspělých zemích... Změnit to může jenom ta většinová společnost, aby změnila názor a uvědomila si, že oběť za znásilnění nemůže a jediný kdo za to může je POUZE útočník. Potom by se vše změnilo a ty prasata, která ubližují nevinným ženám by si nic netroufla. A ještě bych klidně povolila ty prasata zbičovat - to by si už vůbec nic nedovolila.

Indil
08.12.2016

Několikrát moje přítelkyně či dívka po náhodném seznámení NECHTĚLA. Ale nakonec vždy odcházely ode mě z bytu usměvavé, a s polibkem na rozloučenou na tváři. :-)

wasa
07.12.2016

Díky za skvělý projekt, moc vám fandím. Doufám, že se v dalších fázích zameříte na boření dalších mýtů, například, že znásilnění = sexuální násilí páchané mužem na ženě.

Petra
07.12.2016

Moc pěkný web. Mohlo by vás zajímat mé představení, které se zabývá touto tématikou... https://www.facebook.com/events/1342502892460502/

Anna
03.12.2016

Můj bývalý přítel mě po dobu našeho vztahu znásilnil nespočetněkrát. 2x jsem se fyzicky bránila a utíkala mu po místnosti, ve zbylých případech mi vyhrožoval, že mě zbije, když se nepodvolím a já se ze strachu podvolila, nebo mě nenechal usnout, dokud nedostal, co chtěl. Nikdy jsem neměla nějaké fyzické zranění, neplakala jsem, jsem docela normální, navenek sebevědomá, asertivní studentka vysoké školy, s prací na pozici vedoucího týmu a vůbec nesplňuju ten trapný obraz oběti v médiích. Prostě jsem se zamilovala do kluka, kterého v rodině ve škole, nikdo nenaučil, že nucení k sexu je znásilňování a mě v podstatě taky ne, ani to, že se to nesmí tolerovat a že si to nesmím nechat líbit (reakce na Hanku: také si myslím, že znásilnění partnerem dochází spíše v partnerství, kde holka je nesebevědomá a nezná svou vlastní cenu, ale to ještě neznamená, že za to má nést zodpovědnost, jak tady píšeš!! stačí, že následkem toho si odnese trauma, nemusíme jí jako společnost nakládat ještě na záda zodpovědnost za jednání svého partnera, který naopak často žádné následky nenese a potom, co se ta často jím ještě zmanipulovaná holka s ním rozejde, jde životem vesele dál, bez jakékoli sebereflexe či trestu - nenamlouvejme si, že ty čísla odpovídají, ani já jsem nic nehlásila na policii..) Všem holkám přeji, aby si uvědomili svou vlastní hodnotu, i když prostě jste neměli štěstí na rodinu, co by vás to naučila a po znásilnění od partnera ho konfrontovali s faktem, že se na vás dopustil neakceptovatelného násilí a podpořili jej ve vyhledání psychologa nebo kouče, se kterým by na tom mohl pracovat. Pokud to bude vidět jinak, tak ho skutečně opusťte - bude se to opakovat a nemá smysl věřit, že se mávnutím kouzelného proutku změní jeho vztah k ženám a vlastní agresivitě. Všem klukům chci naopak vzkázat, že vím, že to máte v dnešním světě těžké, kdy ženy jsou mnohdy profesně úspěšnější než vy a že to může plodit i určitou frustraci a chvíli to ještě potrvá, než se s touhle změnou všichni vyrovnáme a vy znovunaleznete jako muži to své místo. Ale nebojte se mluvit o svých pocitech a úzkostech a věnujte jim pozornost dřív, než vás ovládnou a nebudete schopni kontrolovat své chování a nést za něj zodpovědnost. Vám-organizátorům děkuji za projekt a přeji hodně sebevědomých a vyrovnaných mladých mužů a vlastně i žen! Je víc než nutné o tom vyvolat diskuzi ve společnosti. Holky, vsadím se, že aspoň jedna vaše kamarádka si tímhle někdy prošla a nikomu to neřekla, protože by vypadala jako nána, co si neumí srovnat svého chlapa. A i tohle se musí změnit.

Kateřina
02.12.2016

Děkuju za takovej projekt! Víc takových. Mám zas trošku věcí pocit, že jsme kultivovaná společnost. (I když fakta dokazují opak.)

Vítek
02.12.2016

Ukecat ženu není znásilnění. Když řekne ne, ale po X minutách mazlení začne spolupracovat, tak to taky není znásilnění. Proto zákon znásilnění podmiňuje násilím nebo hrozbou násilí.

Petr
01.12.2016

Znásilnění je pořád znásilnění, i když si oběť "nedávala pozor", ale fakt považujete za chybu doporučovat preventivní opatrnost? Když nechám peněženku na lavičce a někdo mi jí ukradne, je to pořád krádež, ale těžko můžu chtít po policii, aby tomu věnovala extra pozornost. Jinak v "normálním" sexu vždycky bude hrát roli komunikace a důvěra, objektivně prokázat (ne)dobrovolnost přece ve spoustě případů určitě nejde. Lze jen pracovat na zdravém sebevědomí žen i mužů a o tématu otevřeně mluvit.

Honza
01.12.2016

I já jsem zažila znásilnění bez křiku a pláče. Jednou jsem měla o sebe strach a v druhém případě jsem se bála, že se ztrapním, že už mě kamarád nebude brát jako super holku. Strach je jasná situace, ale ta obava, že se ztrapním mě doteď mrzí. Svým dětem (dcerce i synkovi) i tento případ vysvětlím, aby se s touto myšlenkou sžily. (Buď jsem nepozorně četla, nebo tento aspekt nezazněl.) Za kampaň děkuji!

Eliška
29.11.2016

Budu reagovat jako leckteří zde. Tento projekt je jako dle kopíráku vzat z USA, kde je tato "problematika" řešena uplně stejně. Ženy jsou vždy neviné, muž je vždy vinen. Doufám, že si autorka projektu paní Nejedlová taky ověřila, jak vzrostlo množství falešných udání od té doby, co se vaše "iniciativa" rozjela naplno. A ještě se zeptám, ten souhlas musí být písemný? ověřený od notáře? nebo zatelefonovaný mamince? Každý jen trochu rozumný člověk chápe, že ženu někde brutálně odchytit a znásilnit je blbost. Ale jestliže totálně ožralá holka svede kluka, dotáhne ho do postele, tam se s ním vyspí a ráno tvrdí, že jí znásilnil, tak je to s prominutím bučící hospodářské zvíře. P.S. zrovna včera jse dle Vás tedy "znásilnil" svou ženu. Když sem si jí nesl do ložnice, tak říkala ne, že na to nemá náladu. Zvláštní je, že poté, co jsem skončil, nic takového neříkala a ještě se s láskou tulila. Ale dle vaší ideologie je to znásilnění že?

Vladimír
29.11.2016

Nešlo by poskytnout zdroje pro čísla, která uvádíte? Přijde mi, že se statistikami nezacházíte rovnocenně. Údaj, že 6% obvinění ze znásilnění je křivých mi přijde založen na počtu odsouzených pachatelů/pachatelek. Pokud byste stejnou metodiku aplikovaly na počty znásilnění dojdete k závěru, že v ČR dojde ročně asi k 200 znásilnění, což se asi shodneme, že není odrazem faktického stavu. Proto by bylo dobré uvést zdroje a použité statistiky obhájit.

anonymní
29.11.2016

Forma myslím skvělá a na školách mezi mladistvími se takové téma určit neztratí. Jen nechápu proč kampaň činíte tak sexistickou? Za násilníka vždy označujete muže a za obět vždy ženu, přitom pokud se jedná o znásilnění partnerem, které tak vyzdvyhujete je ve významném procentu obětí muž. Sám jsem parkrát zažil, že si přítelkyně na mě vydobyla sex i pres můj nesouhlas. Dlé mého názoru by kampani jedině prospělo, pokud ji \"z-unisexujete\" a budete ji šířit k oboum pohlavím. Jsem si jistý, že minimálně u mužů (což je očividně vaše jediná motivace, nechcete totiž bojovat proti znásilnění, ale jen proti znásilnění spáchaných vůči ženám) tím dosáhnete daleko lepší odezvy.

Martin
28.11.2016

Skvělý způsob, jak dát mužským obětem znásilnění ještě jednou najevo, že nikoho nezajímají. On toho totiž do teď bylo málo...

Velký zlý muž
28.11.2016

Díky za web a iniciativu. Já jsem byla znásilněná u sebe doma v doměle bezpečném prostředí, celkem milým klukem, který byl můj spolubydlící. Vařívával mi čaj, stejně jako ostatním spolubydlícím, nic nenasvědčovalo tomu, že bych se před ním měla mít na pozoru. Znásilnění není o sexuálním pudu, ale o dokazování si vlastní moci. Společensky přijatelné osočování obětí (63 % české společnosti), že si o to koledovaly, hraje do karet manipulativním násilníkům, kteří jsou schopni oběť přesvědčit, že kdyby nebyla opilá/sexy/neměla veklý nos, tak se jí to nestalo. Není na světě člověk, který by se před znásilněním dokázal dostatečně ochránit. Na to myslete, až budete mít pocit, že stačí když se nebudete opíjet, nosit krátké sukně nebo nebudete chodit sama v noci po ulici. Nestačí.

Michaela
27.11.2016

Chapu ze je to citlive tema a je asi dobre ze se na to upozornuje ale autori webu bohuzel nevedi nic o tematu a jen krici do sveta manupalitivni argumenty a "sokujici" statistiky. Asi nejvetsi vyhrady mam k argumentu cislo 1. zni jak od cloveka ktery nezna ani zaklady psychologie - ta role obeti je totiz vetsinou "vedome" prijata tou danou osobou, coz asi zni dost silene ale verte ze spouste lidem a zenam to vyhovuje: byt "obet" zbavit se vsi zodpovednosti, byt zase bezstarostny jako dite, svym zpusobem je to takovy utek z reality chapete? Navic kolikrat jeste at vedome nebo nevedome povzbuzuje agresivni chovani v protejsku a tim ho tlaci do role "tryznitele". Ale je jen na nas jakou ze to chceme hrat hru! S timhle tematem mam bohuzel vic zkusenosti nez bych si pral - malem jsem kvuli jedne masochisticke slecne skoncil ve vezeni - a verte mi ze i pro lidi kteri jsou klasifikovani jako rekneme problemovi jedinci, tak jim staci dat razne najevo ze si to nepreji("RAZNE" zalezi na okolnostech toho ktereho vztahu samozrejme) a je po srande! Tohle je asi docela uz extremni pripad ale dejte si vyhledat do youtube "domaci nasili dokument", je tam nekolik dokumentu s ktere maji jedno spolecne: perfektni profily "obeti", ty pribehy pusobi nekdy az absudne a absurdni jsou protoze bez konsenzu obou lidi v tom vztahu a prijmuti tech extremnich roli by se to nikdy tak daleko nedostalo! Tak ze by na tom argumentu "koledovala si o to" opravdu neco bylo? Mozna prave proto tedy neni pulka republiky ve vezeni ale na svobode? Zkusete se nad tim zamyslet..

CoitusDelicti
26.11.2016

Moc pěkný projekt pojatý atraktivní a srozumitelnou formou. Děkuji!

Jiří
26.11.2016

Výborný projekt. Díky za něj!

Michal
26.11.2016

Hanko, s těmi sluchátky i se vším ostatním co píšete plně souhlasím. Kéž by byly všechny ženy rozumné jako vy. A za zbytek webu? Vyváženost je klíč potom dlouha cesta..

Kristián
25.11.2016

A co problematika znásilnění muže ženou?

anonymní
25.11.2016

Děkuju za tenhle projekt! Obzvláště musím reagovat v návaznosti na video. Zažila jsem si to jak já sama, tak nejedna kamarádka, s níž jsme na toto téma zavedly řeč. Je to věc běžnější, než by kohokoliv napadlo. Ne prostě znamená ne. Třeba to jednoho dne bude víc chlapů chápat...

B.
25.11.2016

Nesouhlasím s tím pohledem úplně. Ne, že by to byl špatný nápad, ale jak chcete přimět muže, aby spolupracovali, když je všechny označíte za potenciální násilníky? A pokud dochází k znásilnění od partnera, tak je to obvykle tím, že je to holka nesebevědomá a nezná svou vlastní cenu. Pokud k tomu dochází ze strany člena rodiny, tam je to komplikované, chápu, že to oběť často neřekne. Ale mezi partnery? Prostě to je chyba komunikace, když řeknu ne, tak ne. A hotovo. Pokud mě přes to partner nutí, je na místě si o tom vážně promluvit. Další věc o tom, že se to stane v noci, v parku.. Co k tomu říct? Holka, která jde sama v noci přes park? Když jsem chodila na sebeobranu, je to jedna z prvních věcí, jak se chovat venku v noci sama - vyhýbat se opuštěným místům, sledovat prostor za sebou, nemít sluchátka v uších... A kolik holek to dodržuje? Zrovna nedávno jsem jela v odlehlé části obce, když mi pod před auto vlezla holka, se sluchátkama na uších a hlavou sklopenou k mobilu (pominu-li to, že nebyla vidět a vlezla mi ze tmy rovnou pod auto, což už je jiná debata) takový člověk tomu jde akorát naproti. A říkejte si co chcete, ale pokud vím, že jdu někam sama, dám vědět někomu, ať mi přijde naproti, když nikdo nemůže, zavolám než vyjdu a ozvu se, když dojdu.. Ale hlavně, dávám pozor, jdu dobře osvětlenou ulicí a netoulám se přes park a vždycky s sebou mám něco na obranu (pepřák, deštník, klíče..) a mám to připravené po ruce.

Hanka
25.11.2016

to je normálne

anonymní
25.11.2016

Kreatívne ilustrácie, snáď niekomu otvoria oči.

Zuzka
25.11.2016

Dík, karkulka je skvělá inlustrace toho, o čem tu mluvíme

pet
25.11.2016

Díky, tohle je moc bezvadnej projekt. Kéž by se to takhle vysvětlovalo lidem systematicky hned na začátku puberty.

Jonáš
24.11.2016

Díky za tento projekt! Je moc důležité téma takto otvírat. Fandím.

Trang
24.11.2016

Skvělá práce. Díky za ni. Těším se na další.

Hanka
24.11.2016

Skvělá práce. Díky za ni. Těším se na další.

Hanka
24.11.2016

Existuje skvělé video, kde je problematika vysvětlena skrz pití čaje. Stálo by za to video získat a nadabovat: https://www.youtube.com/watch?v=oQbei5JGiT8

Aleš
24.11.2016

Dekujeme a těšíme se n lepší zítřky. Snad. Skvělá práce.

Magda
24.11.2016

Boží!

Jakub
24.11.2016

Uz to nikdy neudelam!

Hrobíno
22.11.2016

Super grafika. Tak snad to nějaký kluky odradí/zaujme. Lovu zdar!

Nat
22.11.2016

Znásilnění je sex vykonaný přes využití zneužití bezbranosti. Takže ano - sex bez souhlasu je znásilněni. Dík za projekt

Petra
22.11.2016

Moc hezký web!

David

Co si o tom myslíš ty?

O projektu

Cílem projektu je upozornit na problematiku sexuálního násilí. Svou činností chceme přispět k tomu, aby se všechny ženy mohly cítit bezpečně, bez ohledu na svůj věku, původ nebo sociální status, rozhodovat se podle svého a žít tak svobodně, jak žijí muži. Tento projekt připravuje Konsent. Konsent je nezávislý spolek, který se věnuje ochraně a popularizaci ženských práv.

“Nechceme říkat dívkám a ženám, co mají dělat, aby je nikdo neznásilnil. Chceme se o znásilnění bavit s těmi, kteří ho skutečně můžou zastavit - s muži a kluky.”

Johanna Nejedlová
iniciovala pojekt / řeší vše potřebné
johanna@konsent.cz

“Chci svět, kde jako ženy budeme moct žít svobodně, bez strachu, bez nutnosti se vyhýbat určitým situacím nebo se jich bát. Nechci, aby mě limitoval někdo jiný.”

Kateřina Kilianová
řeší vše potřebné
katerina@konsent.cz